Οι Αδιάφθοροι


 
Η Δούρου καλέ, που λέει και ο Πολάκης. Όρος διαγωνισμού να είναι η εταιρεία σε αποσταση χ μέτρων από το Σύνταγμα. Όχι ότι είναι αθώες περιστερές οι εργολάβοι αλλά για δέστε το ξεφώνημα που κάνουν στην περιφέρεια


Θέμα: Διακήρυξη του έργου: «Βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο πρωτεύον αστικό οδικό δίκτυο Περιφέρειας Αττικής».

Κύριοι,
Διαμαρτυρόμαστε έντονα για τον τρόπο δημοπράτησης του εν θέματι έργου, ειδικότερα δε για τους μη εγκεκριμένους πρόσθετους όρους της παραγράφου 24.2, και κυρίως, για την απαίτηση συνεργασίας με συγκρότημα παραγωγής ασφαλτοσκυροδέματος που δεν βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 40 χιλιομέτρων - σε ευθεία γραμμή - από την πλατεία Συντάγματος!!

Κατ’ αρχήν οφείλατε να γνωρίζετε ότι οποιοδήποτε κριτήριο τίθεται καθ’ υπέρβαση του ΜΕΕΠ, δηλαδή, πρόσθετη εμπειρία, επιπλέον στελέχωση, πρόσθετα χρηματοοικονομικά κριτήρια, πρόσθετος μηχανολογικός εξοπλισμός και λοιπά, πρέπει να εγκρίνεται από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κατόπιν γνώμης του ΣΔΕ. Ειδικά η Διεύθυνσή σας όφειλε να γνωρίζει και για έναν επιπλέον λόγο καθόσον έχουν ήδη ακυρωθεί διαγωνισμοί έργων σας μετά από αποφάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Βλ. αποφάσεις 418/2018 και 613/2018 της Α.Ε.Π.Π.).

Πέραν του τυπικού θέματος, η ουσία είναι ότι:

α) Η συγκεκριμένη απαίτηση είναι απολύτως φωτογραφική αφού επιτρέπει την προμήθεια ασφαλτικών μόνο σε απολύτως περιορισμένο αριθμό συγκροτημάτων παραγωγής ασφαλτοσκυροδέματος, αποκλείοντας πολλά γειτονικά συγκροτήματα που ενδεχομένως να βρίσκονται και πιο κοντά σε συγκεκριμένα τμήματα του έργου (π.χ. Θήβα, Κόρινθο, Χαλκίδα ή και εντός Αττικής).

β) Αποκλείεται μεγάλος αριθμός κινητών συγκροτημάτων που υπάρχουν σε όλη τη Χώρα και τηρούν όλες τις προδιαγραφές ποιότητας προμηθεύοντας υλικό σε έργα εθνικής οδοποιϊας.

Επιπλέον οι μηχανικοί που συνέταξαν ή υπέγραψαν ή ενέκριναν την συγκεκριμένη διακήρυξη πρέπει να ενημερωθούν ότι:

α) Στην αγορά κυκλοφορούν φορτηγά μεταφοράς του υλικού με θερμαινόμενο χώρο φόρτωσης ούτως ώστε να αποκλείεται κάθε πιθανότητα διάστρωσης υλικού ακατάλληλης θερμοκρασίας, ακόμα και αν το συγκρότημα βρίσκεται 70 ή και παραπάνω χιλιόμετρα από τον χώρο διάστρωσης.

β) Οι ασφαλτοστρώσεις σε πολλές περιοχές της Χώρας γίνονται με υλικό που μεταφέρεται από πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις ενώ στα νησιά πολλές φορές μεταφέρεται ασφαλτικό υλικό με ferry boat.

γ) Πάρα πολλές πόλεις και περιοχές της Χώρας δεν διαθέτουν ασφαλτικό συγκρότημα ούτε στα 70 ή 100 χιλιόμετρα. Αυτές θα μείνουν χωρίς ασφαλτοστρωμένους δρόμους;

Και για να σοβαρευτούμε, το ουσιώδες μέτρο για να αποφεύγονται κακοτεχνίες σε έργα συντηρήσεων ασφαλτικών όπως επίσης και πιθανές υπερβολικές χρεώσεις ποσοτήτων είναι η συνεχής επιτόπια επίβλεψη καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών και πιθανότατα ο προγραμματισμός ασφαλτοστρώσεων σε ώρες και ημέρες που δεν υπάρχει μεγάλη κυκλοφορία (όπως γίνεται σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις).

Τέλος, ιδιαίτερη ανησυχία μας προξένησαν οι δηλώσεις του Αντιπεριφερειάρχη κ. Χ. Καραμάνου ότι με τον ίδιο τρόπο θα δημοπρατηθούν συνολικά πέντε διαγωνισμοί ύψους 88 εκ. €.

Σας καλούμε να αποσύρετε άμεσα τη διακήρυξη και να δημοπρατήσετε νόμιμα το έργο. Επίσης σας καλούμε να μην επαναλάβετε τις ίδιες παρατυπίες σε επόμενες διακηρύξεις.

Με τιμή,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΕΡ