Depakine , ένας «παραμορφωτής» μεταμφιεσμένος σε φάρμακο



του Καθ. Roberto Suozzi

Είναι χρόνια, που καταγγέλλεται ένα νέο «σκάνδαλο» που αφορά την υγεία των παιδιών, και στη Γαλλία (αυτή τη στιγμή) η κατάσταση είναι τόσο ανησυχητική που το γαλλικό Υπουργείο Υγείας αναγκάστηκε να δεχθεί την επιτροπή θυμάτων του  Depakine και να δημοσιοποιήσει μια μελέτη σχετικά με το φάρμακο.

Η μελέτη έγινε από τον ANSM (Agence Nationale de Sécurité du Médicament et des produits de santé, τον Γαλλικό Οργανισμό Φαρμάκου) και το CNAMTS ,το Εθνικό Ταμείο Υγείας των μισθωτών, οργανισμοί του Δημοσίου, εθνικού χαρακτήρα και δημοσιεύθηκε στη σατιρική εβδομαδιαία εφημερίδα  Le Canard enchaine.

Μια σατιρική εφημερίδα, λοιπόν, ανέλαβε την ευθύνη να δημοσιεύσει τη μελέτη και, πρακτικά, να κατηγορήσει  το Υπουργείο Υγείας που υποστηρίζει ότι δεν γνωρίζει τίποτα, ή ότι δεν ήξερε. Το Depakine (διατίθεται στο εμπόριο από την Sanofi), στην Ιταλία διατίθεται στην αγορά ως Depakote,  η δραστική ουσία του οποίου είναι το βαλπροϊκό οξύ (βαλπροϊκό νάτριο). Είναι ένα φάρμακο κατά της επιληψίας, το οποίο, μόνο στη Γαλλία, έχει συνταγογραφηθεί σε περισσότερες από 100.000 έγκυους γυναίκες από το 2007ως το 2014, αν και είχαν γίνει γνωστά τα προβλήματα που μπορούσαν να δημιουργήσουν στα παιδιά στη διάρκεια της ανάπτυξής τους.

Τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν με προβλήματα αναπηρίας και στη Γαλλία, ένα 10% των παιδιών  με δυσμορφίες είχαν εκτεθεί στο φάρμακο κατά την κύηση και το 40% περίπου των παιδιών με διαταραχές και καθυστέρηση στην ανάπτυξη είχαν εκτεθεί και αυτά στο φάρμακο. Οι εκτιμήσεις ωστόσο απέχουν πολύ από την πραγματικότητα, αφού το Depakine κυκλοφορεί στην αγορά από το 1967. Πρόκειται, λοιπόν, για  «υποψίες» τριάντα και πάνω χρόνων. Μόνο το 2015 η συνταγογράφηση του Depakine  μειώθηκε δραστικά στις εγκύους ή στις γυναίκες που θηλάζουν, αν και στην άδεια  κυκλοφορίας του στην αγορά από το 2006 είναι γραμμένο ότι το φάρμακο δεν ενδείκνυται σε εγκύους γυναίκες.

Να θυμήσω ότι το βαλπροϊκό οξύ ενδείκνυται στις περιπτώσεις γενικής και μερικής επιληψίας, στην αντιμετώπιση επεισοδίων οξείας μανίας που συνδέονται με διπολική διαταραχή όταν το λίθιο αντενδείκνυται ή δεν γίνεται ανεκτό.

Οι εμπορικές ονομασίες του φαρμάκου είναι: Depakin
e, Depakin Chrono, Depakote και του γενόσημου, βαλπροϊκό οξύ+ Βαλπροϊκό νάτριο , και προκαλεί τερατογενέσεις σε εγκύους. Ο κίνδυνος ισχύει και για όσους λαμβάνουν μυκοφαινολάτη μοφετίλ που εμπορικά αντιστοιχεί στο CellCept. Να διευκρινιστεί ότι οι εξαιρετικά αυστηρές συστάσεις του AIFA (ιταλικός οργανισμός φαρμάκου) για την λήψη αυτών των φαρμάκων απευθύνονται, όχι μόνο στις γυναίκες αλλά και στους άνδρες σχετικά με την πρόληψη την περίοδο της εγκυμοσύνης.

Η τερατογένεση προκαλεί σοβαρές δυσπλασίες του εμβρύου και στην Wikipedia αναφέρεται ότι «Η τερατογένεση δείχνει την ανώμαλη ανάπτυξη ορισμένων περιοχών του εμβρύου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η οποία οδηγεί στη γέννηση ενός παιδιού με σοβαρές γενετικές ανωμαλίες. Η επιστήμη που μελετά τα ελαττώματα και τις συγγενείς ανωμαλίες ονομάζεται τερατολογία. Η τερατολογία εξετάζει και τις δυσπλασίες στην εφηβεία του ανθρώπου, όπως και σε άλλα ζώα και τα φυτά. Ονομάζουμε τερατογενή μια ουσία που μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια δυσπλασία, αν η μητέρα εκτεθεί σε αυτή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και πριν από αυτήν».

Αλλά, όπως είπαμε, για την μυκοφαινολική μοφετίλη θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι το φάρμακο αυτό ενδείκνυται για πρόσωπα που υποβάλλονται σε μεταμόσχευση προκειμένου να αποφευχθεί μια απόρριψη του ήπατος ή των νεφρών από τον οργανισμό. Το φάρμακο όμως δεν πρέπει να συνταγογραφείται σε εγκύους, αφού μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο αποβολής και συγγενούς δυσπλασίας, αλλά ούτε και σε άντρες.

Πρόκειται για ένα πολύ ισχυρό τερατογόνο και αν ο ασθενής είναι σεξουαλικά ενεργός συνιστάται «η χρήση προφυλακτικού», στη διάρκεια της θεραπείας και επί τρεις μήνες μετά τη διακοπή της λήψης του. Οι ασθενείς, στη διάρκεια της θεραπείας  δεν πρέπει να γίνονται δωρητές αίματος αλλά ούτε και μετά τη διακοπή της, επί ενάμιση μήνα . Οι άνδρες, επιπλέον, στη διάρκεια της θεραπείας ή τρεις μήνες μετά τη διακοπή της δεν θα πρέπει να γίνονται δωρητές σπέρματος. Τον Δεκέμβριο του 2014 ένα «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΎ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΦΑΡΜΑΚΩΝ (EMA) ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΦΑΡΜΑΚΩΝ (AIFA)»,ενημέρωνε τους γιατρούς ότι φάρμακα, όπως το βαλπροϊκό νάτριο, το βαλπροϊκό μαγνήσιο, το βαλπροϊκό οξύ , το β
αλπροϊκό ημινάτριο και η βαλπρομίδη.

-Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί στο βαλπροϊκό κατά την κύηση κινδυνεύουν από σοβαρές διαταραχές στην ανάπτυξη τους (που εκδηλώνονται στο 30-40% περίπου των περιπτώσεων) ή / και γενετικές ανωμαλίες (στο 10% περίπου των περιπτώσεων ) .
-Το βαλπροϊκό δεν πρέπει να χορηγείται σε μικρά κορίτσια, στις έφηβες,σε γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία ή έγκυους, εκτός εάν οι άλλες θεραπείες έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικές ή δεν είναι ανεκτές.
- Η θεραπεία με βαλπροϊκό θα πρέπει να γίνεται υπό την επιβλεψη γιατρού με εμπειρία στην αντιμετώπιση της επιληψίας ή διπολική διαταραχή .

Πρέπει να πούμε ότι οι μελέτες για παιδιά που γεννήθηκαν από μητέρες που κατά την εγκυμοσύνη τους έχουν λάβει θεραπεία με βαλπροϊκό οξύ εμφάνισαν ανωμαλίες στην ψυχοκινητική τους ανάπτυξη, και στην επιστημονική βιβλιογραφία τα στοιχεία είναι περιορισμένα.

Στις 31 Αυγούστου στο διάσημο ιατρικό περιοδικό Lancet Oncology δημοσιεύτηκε άρθρο στο οποίο σχεδόν λέγεται ότι η χημειοθεραπεία μπορεί να είναι επιβλαβής στους μισούς ασθενείς και ότι οι ασθενείς θα πρέπει να προειδοποιούνται για τον θανάσιμο κίνδυνο που μπορεί να προκαλέσει.

Οσα αναφέρονται εδώ δεν είναι παρά η περίληψη της κλινικής εργασίας: Τόμος 17, Νο 9, σ.1172-1173,Σεπτέμβριος 2016:

«Chemotherapy is widely used to treat many cancers, and because most drugs have a narrow therapeutic index, some degree of harm is inevitable when prescribing these drugs at an effective dose. Most treatment is given on an outpatient basis, which means that management of toxic effects relies on the patient seeking medical attention, and on clinicians making appropriate adjustments to doses in response to of toxic effects and co-morbidity. Unfortunately, both morbidity and mortality occur with chemotherapy, which in routine practice can be worse than that recorded in pivotal trials»
 
«Η χημειοθεραπεία χρησιμοποιείται ευρέως για τη θεραπεία πολλών μορφών καρκίνου, και επειδή τα περισσότερα φάρμακα έχουν ένα μικρό θεραπευτικό δείκτη, ένας ορισμένος βαθμός παρενεργειών είναι αναπόφευκτος όταν τα φάρμακα αυτά συνταγογραφούνται σε αποτελεσματική δόση. Η περισσότερη θεραπεία γίνεται στους εξωτερικούς ασθενείς, πράγμα που σημαίνει ότι η διαχείριση των παρενεργειών αφήνεται στον ίδιο τον ασθενή που χρειάζεται ιατρική φροντίδα, καθώς και στους κλινικούς ιατρούς που κάνουν τις κατάλληλες προσαρμογές στις δόσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις παρενέργειες  και την συννοσηρότητα. Δυστυχώς, νοσηρότητα και θνησιμότητα συνυπάρχουν στη χημειοθεραπεία, η οποία στην καθημερινή πρακτική μπορεί να είναι χειρότερη και από αυτήν που καταγράφηκε στις πιλοτικές δοκιμές.».


Τα αποθεματικά της η Περιφέρεια Αττικής τα «φύλαγε» για τον… Νιάρχο!



Μπορεί να ακούγεται προκλητικός ο τίτλος, κι όμως, αδυνατεί να περιγράψει την πραγματικότητα! Στο σημερινό Περιφερειακό Συμβούλιο η παράταξη της Ρένας Δούρου εισηγείται αλλαγή στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας Αττικής ώστε να εγκριθεί ότι 150 εκατομμύρια ευρώ από τους ίδιους πόρους της Περιφέρειας θα κατευθυνθούν στην ανάπλαση του φαληρικού Όρμου με βάση τα σχέδια του Ιδρύματος Νιάρχου!

Πρόκειται για την ίδια μελέτη για την οποία απορρίφθηκε η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ («υποδομές») αφού μέχρι και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι πρόκειται για έργο βιτρίνας (μαζί με την αλήστου μνήμης πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου).

Πρόκειται για την ίδια Περιφέρεια που δεν έχει καταφέρει εδώ και 2 χρόνια να δώσει ούτε 1 ευρώ από ίδιους πόρους για τη φτώχεια, τον κοινωνικό αποκλεισμό, και όλες τις ανάγκες των κατοίκων της Αττικής από προγράμματα που η ίδια διαφήμιζε!

Πρόκειται για την ίδια Περιφέρεια που η απορρόφηση του προϋπολογισμού σταθερά κινείται σε επίπεδα κάτω του… 5% (με βάση τα δικά τους στοιχεία!)
Πρόκειται για την ίδια συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου στην οποία θα έρθει ως θέμα για 4η (!) φορά ένα κονδύλι 2 εκ. ευρώ που έχει αποφασιστεί ήδη από το Νοέμβρη 2015 να κατευθυνθεί σε Ιδρύματα και στέγες παιδικής προστασίας, αλλά… ακόμη δεν έχει βρει τον προορισμό του. Κι ας είναι ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι σε αυτά τα Ιδρύματα εδώ και 8 μήνες απλήρωτοι!
Άμα είναι για το Νιάρχο, όμως, και λεφτά βρίσκονται, και σε χρόνο dt!

Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους:
Το ταμειακό υπόλοιπο της περιφέρειας Αττικής στο τέλος του β τριμήνου 2016 ήταν 374.000.000 ευρώ. Αυτοί είναι οι «ίδιοι πόροι», τα χρήματα της Περιφέρειας δηλαδή, που προορίζονται για όλη την Αττική (υποτίθεται…). Τα 150.000.000 για την ανάπλαση που έχει «παραγγείλει» το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος είναι το 40% του συνόλου των αποθεματικών της Αττικής! Αποθεματικά τα οποία εδώ και καιρό για κανένα λόγο δεν «αγγίζει» η Περιφέρεια Αττικής: ούτε για τη φτώχεια, ούτε για τα νοικοκυριά με κομμένο ρεύμα, ούτε για τους παιδικούς σταθμούς.

Για να θυμόμαστε και τι συνέβη με αυτό το «έργο»: Η περιοχή του Φαληρικού Όρμου, αντί να συνδέει την πόλη με την παραλία και να αποτελεί τόπο αναψυχής για όλους τους πολίτες της περιοχής, αφέθηκε για χρόνια να αποτελεί σκουπιδότοπο (ακόμη και πρόσφατα, για τα μπάζα της ΤΕΡΝΑ από την κατασκευή του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος).

Το ενδιαφέρον της πολιτείας για την περιοχή αναβίωσε όχι από μόνο του, αλλά μαζί με το ενδιαφέρον του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τον χώρο που γειτνιάζει με την περίφημη «δωρεά» του. Γιατί βέβαια, αυτές οι «δωρεές» έχουν πολλές ουρές –ειδικά όταν βρίσκουν κυβερνήσεις και περιφερειάρχες πρόθυμους να ικανοποιήσουν κάθε «διαταγή»! Το Ίδρυμα προικίστηκε βέβαια με ένα τεράστιο οικόπεδο του δημοσίου, με φοροαπαλλαγές, με ενοίκιο που θα του παρέχει η Λυρική Σκηνή (!), ακόμη και με τη δυνατότητα αν δεν του αρέσει ο τρόπος που το δημόσιο θα χρησιμοποιεί το πάρκο «του», να πάρει πίσω τα κτήριά «του» (!) –ναι, αυτά προβλέπει ο Ν. 3785/2009.  

Αυτά όμως δεν φτάνουν! Γιατί το Ίδρυμα θέλει και όλη την υπόλοιπη περιοχή μέχρι τον Φαληρικό Όρμο για να «ολοκληρωθεί» η επένδυσή του.  
Χρηματοδότησε λοιπόν μια Μελέτη (τη δώρισε κι αυτήν) ανάπλασης του φαληρικού Όρμου, με βάση τις ανάγκες του Ιδρύματος και όχι τις πραγματικές ανάγκες της περιοχής. Για να γίνει πράξη αυτή η μελέτη έπρεπε να αλλάξουν (και άλλαξαν) οι όροι δόμησης και να προστεθούν 1500 τ.μ επιπλέον κτιρίων (αντί ο μελετητής να προσαρμόσει τη μελέτη στο συντελεστή δόμησης, προσαρμόζεται το κράτος στα κτίρια που θέλει να φτιάξει ο μελετητής -ωραίο ε;), ενώ επιπλέον μετατοπίζεται η οδός Ποσειδώνος κατά 90 μ, με αποτέλεσμα να χρειάζεται μετατόπιση και η γραμμή του Τραμ (!), κάτι που σημαίνει ένα υπέρογκο έξτρα κόστος που δεν έχει συμπεριληφθεί στα 200+ εκ. ευρώ που κοστολογήθηκε το έργο. Όλα αυτά «κρύφτηκαν» πίσω από ένα αναγκαίο αντιπλημμυρικό έργο που χρειάζονται οι δήμοι της περιοχής και σερβιρίστηκαν στο φιλοθεάμον κοινό…

Τελικά βέβαια, το αντιπλημμυρικό δεν ήταν αρκετό για να ενταχθεί το σύνολο του έργου στη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ (σκέλος υποδομών) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ακόμη και οι χαρτογιακάδες των Βρυξελλών!) το γύρισαν πίσω ως έργο βιτρίνας…

Δεν υπάρχει λόγος όμως να το βάζει κάτω κανένας ολιγάρχης σε αυτή τη χώρα. Δεν θα θυμίσουμε τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ για όλα αυτά όταν τα υλοποιούσαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, τα θυμούνται όλοι. Θα θυμίσουμε όμως ότι τον Απρίλη 2015 ο κ. Τσιρώνης, αν. υπουργός περιβάλλοντος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δήλωσε ότι πολλά σημεία του σχεδιασμού αυτού δεν έχει νόημα να εφαρμοστούν γιατί δεν χρειάζονται και προανήγγειλε ανασχεδιασμό της ανάπλασης. Όχι ότι έκανε καμιά «επανάσταση» ο κος Τσιρώνης, απλώς έβαζε (τότε, ήταν νωρίς ακόμη) απλώς κάποια στοιχεία κοινής λογικής (που του τα παν οι υπηρεσιακοί βέβαια): αυτής που λέει ότι σε μια χώρα που πετσοκόβει συντάξεις και κλείνει νοσοκομεία, ε, ένα έργο αστικής ανάπλασης μπορεί να γίνει και λίγο πιο φτηνά βρε αδερφέ.

Κι όμως, όχι! Γιατί πάντα υπάρχουν «πρόθυμοι». Εδώ έρχεται ο ρόλος της Περιφέρειας Αττικής, η οποία ασμένως προσφέρθηκε να υλοποιήσει τις μελέτες του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ΩΣ ΕΧΟΥΝ. Χωρίς καμία αλλαγή, χωρίς καμία αμφισβήτηση. Δίνοντας το 40% των αποθεματικών της σε ΕΝΑ μόνο έργο, εν γνώσει της βέβαια ότι αυτό το έργο θα κοστίσει εν τέλει τα διπλάσια, και ότι κι αυτά –τα διπλάσια- θα πρέπει κι αυτά να βρει τρόπο να τα πάρει από την τσέπη του ελληνικού λαού.

Μιλάμε για χρήματα που δεν θα πέσουν από τον ουρανό, αλλά θα βγουν από τα αποθεματικά της Περιφέρειας: αυτά δηλ. που υπάρχουν για να χρηματοδοτήσουν το χτίσιμο σχολείων και παιδικών σταθμών, το περιβάλλον όλης της Αττικής (κάτι παρατημένα πάρκα όπως το Άλσος Γουδί και τα πεδίο Άρεως, τα θυμάται κανείς; Στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι!), την ανακύκλωση (που επί 2 χρόνια δεν έχει δοθεί ούτε μισό ευρώ, ούτε έχει προχωρήσει απολύτως κανένας σχεδιασμός πέρα από τις απευθείας αναθέσεις στον Μπόμπολα), την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας, τη στέγαση αστέγων, τα αντιπλημμυρικά έργα όλης της Αττικής και πολλά άλλα.

ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ!
Κι όλα αυτά γιατί; Για τη φιλοδοξία να χτιστούν πολιτικές καριέρες μέσω της Περιφέρειας Αττικής; Για να είναι «ικανοποιημένο» το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος –και να γράφει καλά λόγια για τη Ρ. Δούρου όλος ο συρφετός των υμνητών-δημοσιογράφων που έχει φτιάξει γύρω του; Για να πάρει το επόμενο έργο της η ΤΕΡΝΑ, τώρα που τέλειωσε το Κέντρο Πολιτισμού; Σίγουρα πάντως όχι επειδή το χρειάζονται οι εργαζόμενοι, οι νέοι, οι συνταξιούχοι και οι άνθρωποι που υποφέρουν σε όλη την Αττική.

Δεν δεχόμαστε να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες του Νιάρχου από τα χρήματα όλων μας! Να ανασχεδιαστεί το έργο με βάση τις πραγματικές ανάγκες: αντιπλημμυρικό, χώρος πρασίνου από την Ποσειδώνος ως τη θάλασσα ανοιχτό κι ελεύθερο για όλους, χωρίς επιπλέον κτίρια, χωρίς μετατόπιση του τραμ και άλλες κοστοβόρες και άχρηστες διαδικασίες.

Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική

 Τα έγγραφα εδώ κι εδώ 
[--->]

Το ψέμα,κριτήριο απόρριψης από το δημόσιο χώρο



Γνωστή η απόπειρα πολλές αλήθειες να σταμπαριστούν σαν «λαϊκισμός». Ε ναι λοιπόν, οι πολιτικοί κατά κανόνα λένε ψέματα και χρησιμοποιούν συστηματικά το ψέμα σαν τρόπο ύπαρξης και όπλο για την επίτευξη στόχων. Ένα από τα βασικά κριτήρια απόρριψης ενός πολιτικού (προσώπου ή φορέα) οφείλει να είναι η σχέση του με το ψέμα. Ο δημόσιος χώρος δεν πρέπει να χωρά τους ψεύτες (και τους κλέφτες).

Ο ΣΥΡΙΖΑ κολυμπά με άνεση στο ψέμα, το χρησιμοποιεί κατά κόρον και επιστημονικά. Η πολιτική δεν είναι η τέχνη του εφικτού που επιτρέπει το ψέμα προκειμένου να αναρριχηθεί κανείς στην εξουσία ή να τη διατηρήσει. Αυτά είναι ανακαλύψεις του Τσίπρα και της παρέας, δεν έχουν καμιά σχέση με την προαγωγή του ανθρώπου, της κοινωνίας, του τόπου. Τίποτα δεν κτίζεται στο ψέμα. Αργά ή γρήγορα, η πραγματικότητα τα αποσαρθρώνει.

Στη ΔΕΘ λέγονται παραδοσιακά τα πιο μεγάλα ψέματα. Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης πριν από δύο χρόνια βοήθησε να κερδηθούν οι εκλογές, αλλά στηριζόταν όλο σε ένα ψέμα. Τα λεφτά που θα μοιράζονταν για την ανθρωπιστική κρίση δεν υπήρχαν. Έτσι και σήμερα αυτά που θα μεταφερθούν υποτίθεται από τους καναλάρχες προς τις ευπαθείς ομάδες, πάλι δεν υπάρχουν. 

Όπως επίσης δεν υπάρχει ανάπτυξη και επιτυχίες στην οικονομία και δεν «γυρίζει το παιχνίδι» όπως διατείνεται ο κυβερνητικός Τύπος. Μοίρασμα της ίδιας πίτας γίνεται, μοιράζονται κοινοτικά προγράμματα σε ημέτερους, χτίζεται ένα νέο καθεστώς, το καθεστώς ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι νεοτέρας και στις παρυφές των ρωγμών που έχουν οι «μεγάλοι».

Η κεντροαριστερή αφήγηση έχει ανάγκη από κάποιες εικονικές ρήξεις με το κατεστημένο. Αναγγέλλουμε ότι θα προχωρήσει η δίωξη του Γεωργίου για την ΕΛΣΤΑΤ, αλλά ορκιζόμαστε πίστη στα στοιχεία της μέσα στο Κοινοβούλιο. Κηρύσσουμε τον πόλεμο στη διαπλοκή, αλλά συνεργαζόμαστε με τον Μελισσανίδη, τον Μαρινάκη, τον Καλογρίτσα. Αν χρειαστεί θα κυβερνήσουμε με τον Καμμένο, τον Λεβέντη, τη Φώφη, τον Γιωργάκη, τον Κουβέλη, συζητάμε και για Στουρνάρα, ίσως και Προβόπουλο… Δηλώνουμε ότι δεν δεχόμαστε υποδείξεις, αλλά υποδεχόμαστε τον Γάλλο επικεφαλής του υπερ-ταμείου και τρέχουμε για οδηγίες στις σουίτες του Χίλτον. Κάνουμε «Σύνοδο του Νότου», αλλά δηλώνουμε πριν αρχίσει ότι δεν στρέφεται ενάντια στο «Βορρά»!

Η απόσταση πολιτικής σφαίρας και κοινωνίας διευρύνεται. Η κρίση αντιπροσώπευσης διογκώνεται αλματωδώς. Η φθορά είναι μεγάλη και μάλλον θα μεγαλώσει κι άλλο. Πρέπει λοιπόν να γίνουν κινήσεις, ακόμα κι αν δεν υπάρχει μεγάλη πίεση από τη Ν.Δ. Γι’ αυτό, οι αιφνιδιασμοί είναι μέσα στην λογική των πραγμάτων.

Δύσκολο φθινόπωρο και δύσκολος χειμώνας. Όχι με τον ίδιο τρόπο για όλους. Κλείστε τα αυτιά σας στο ψέμα, εξοστρακίστε από τη δημόσια σφαίρα τους ψεύτες και τους ψεύτικους.
«Κοίτα τα χέρια σου, αντέχουν πολλά
Διώξ’ τα σκοτάδια σου, κοίτα ψηλά»

Εξαιρετικά σημαντική αποκάλυψη του ευρωβουλευτή Νίκου Χουντή

Η χώρα μας έχασε τουλάχιστον 6 δισ. ευρώ από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων!

Σε μια εξαιρετικά σημαντική αποκάλυψη προχώρησε σήμερα ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ, Νίκος Χουντής, μετά από απάντηση του Επιτρόπου Οικονομικών της ΕΕ, Πιερ Μοσκοβισί και από την οποία προκύπτει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατάφερε να αποκρύψει ότι στο Eurogroup του Μαΐου 2016 για την εκταμίευση της πρώτης υποδόσης έχασε τουλάχιστον 6 δισ. ευρώ, από τα υπερκέρδη που είχαν από τα ελληνικά ομόλογα η ΕΚΤ και οι Εθνικές Κεντρικές Τράπεζες.

 Ο Νίκος Χουντής, σε ερώτηση που είχε καταθέσει προς την Κομισιόν, ζητούσε διευκρινίσεις για την οφειλόμενη από τους δανειστές, επιστροφή των κερδών των ελληνικών ομολόγων, γνωστών ως SMPs και ANFAs, τα οποία οι δανειστές, στα Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, είχαν δεσμευθεί ρητά ότι θα τα επέστρεφαν στην Ελλάδα. Με βάση αυτή τη συμφωνία, είχαν ήδη επιστρέψει 2 δισ. ευρώ το 2013 και αναμενόταν η επιστροφή πολλών ακόμα δισ. για τα επόμενα έτη. 

Στην απάντησή του λοιπόν, ο Ευρωπαίος Επίτροπος, με κατηγορηματικό τρόπο, απαντά ότι «δεν υπάρχουν εκκρεμείς πολιτικές δεσμεύσεις των κρατών μελών για εκταμίευση ποσών ισοδύναμων των κερδών από τη συμφωνία για τα καθαρά χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία (ANFA) και το SMP στην Ελλάδα»!

Δηλαδή, σταματάει η εκταμίευση αυτών των ποσών στη χώρα μας.

 Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής είχε καταθέσει ερώτηση προς την Κομισιόν, με την οποία υπενθύμιζε τις αποφάσεις του Eurogroup το 2012, με τις οποίες, «τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης έχουν δεσμευτεί να μεταφέρουν στην Ελλάδα τις τεράστιες υπεραξίες που δημιουργούν τα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν η ΕΚΤ (SMP) και οι Εθνικές Κεντρικές Τράπεζες (ANFA)», ζητώντας ενημέρωση σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με τα κέρδη αυτά που οφείλονται στην Ελλάδα και ιδιαίτερα αν «υπάρχει η πρόθεση να επιστραφούν άμεσα οι εκκρεμούσες εισπράξεις από τα SMPs και τα ANFAs».

 Ο κ. Μοσκοβισί, με την απάντησή του, αποκαλύπτει ουσιαστικά ότι, τα κέρδη 3, τουλάχιστον, ετών από τα SMPs και τα ANFAs που, βάση της συμφωνίας στα Eurogroup του 2012, θα έπρεπε να επιστραφούν στην Ελλάδα, δεν πρόκειται να δοθούν ποτέ. ΧΑΘΗΚΑΝ! Πρόκειται για περίπου 6 δισ. ευρώ! Προκειμένου να εξηγήσει, μάλιστα, γιατί χάθηκαν, παραπέμπει στην απόφαση του Eurogroup της 27/6/2015, το οποίο, με την προκήρυξη του δημοψηφίσματος από την ελληνική κυβέρνηση, απείλησε τους Έλληνες ψηφοφόρους, ανακοινώνοντας την διακοπή κάθε χρηματοδοτικής δέσμευσης των δανειστών προς την Ελλάδα.

 Σημειώνεται ότι, μετά τη συνθηκολόγηση ΣΥΡΙΖΑ και τη θέσπιση του Μνημονίου Τσίπρα, επανήλθαν όλες οι χρηματοδοτικές δεσμεύσεις, πλην των ANFAs και SMPs, γεγονός που αποφασίσθηκε στο Eurogroup του Μαΐου του 2016.

Καταλήγοντας στην απάντησή του, ο Ευρωπαίος Επίτροπος, παραπέμπει στη συμφωνία του Eurogroup της 25/5/2016, η οποία, προφανώς για να «γλυκάνει το χάπι» της απώλειας πολλών δισ. ευρώ από την Ελλάδα, αναφέρεται αόριστα στην εφαρμογή μιας «πιθανής» δέσμης μέτρων που, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος το 2018, «θα μπορούσε» να περιλαμβάνει την επιστροφή των κερδών από τα ANFAs και SMPs, που θα υπάρχουν μετά το δημοσιονομικό έτος 2017 (σ.σ: δηλαδή χάνονται όλα τα ενδιάμεσα έτη), για να λειτουργήσουν «ως εσωτερικό απόθεμα ασφαλείας του ESM προκειμένου να μειωθούν οι μελλοντικές ακαθάριστες χρηματοδοτικές δαπάνες», κάτι που είναι βέβαια τελείως διαφορετικό από την απόφαση του 2012 για επιστροφή των κερδών απευθείας στην Ελλάδα.

«Είναι χαρακτηριστικό», σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση ο Νίκος Χουντής, «ότι, ο κ. Τσακαλώτος, για να "θολώσει τα νερά", την ημέρα της συμφωνίας στο Eurogroup (25/5/2016), είχε δηλώσει ότι "Μεσοπρόθεσμα, μέσα στο 2018 υπάρχει δέσμη μέτρων, όπως τα κέρδη από ANFA και SMP που για μήνες η αντιπολίτευση μας έλεγε ότι χάθηκαν αυτά τα λεφτά, για να κρατήσουμε τις πληρωμές σε χαμηλά επίπεδα". Παρέλειψε, ωστόσο, ο υπουργός Οικονομικών να πει ότι χάθηκαν περίπου 6 δισ. ευρώ από τα SMPs και ANFAs.

Ο Νίκος Χουντής έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Τα ελληνικά ομόλογα, ή αλλιώς τα SMPs και ANFAs που κατέχουν η ΕΚΤ και οι Εθνικές Κεντρικές Τράπεζες των χωρών της ευρωζώνης, αγοράστηκαν στην κορύφωση της κρίσης, το 2012, από την ΕΚΤ, στο 30-40% της ονομαστικής τους αξίας, τα ξεπληρώνει όμως η Ελλάδα στο 100% της ονομαστικής τους αξίας. Ως εκ τούτου, τα κέρδη που αποκομίζουν η ΕΚΤ και οι Κεντρικές Τράπεζες, αποτελούν προϊόν αθέμιτης κερδοσκοπίας. Για το λόγο αυτό άλλωστε, αναγκάστηκε το Eurogroup τον Νοέμβριο του 2012 να συμφωνήσει στην επιστροφή των κερδών αυτών στην Ελλάδα. Στη βάση αυτής της Συμφωνίας, αποδόθηκαν πράγματι, το 2013, 2 δισ. στην Ελλάδα.

 Όταν όμως στις 27/6/2015 προκηρύχθηκε το δημοψήφισμα, το Eurogroup, με έκτακτη απόφασή του, ανέστειλε όλες τις χρηματοδοτικές δεσμεύσεις των δανειστών προς την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των κερδών από SMP και ANFA.

Μετά τη μετατροπή του “ΟΧΙ” σε “ΝΑΙ σε όλα”, όλοι θεωρούσαν ότι θα συνεχιζόταν η απόδοση των υπερκερδών των ελληνικών ομολόγων SMPsκαι ANFAs, όπως συνεχίστηκαν και όλες οι άλλες χρηματοδοτικές δεσμεύσεις των δανειστών προς την Ελλάδα.

Η Ελλάδα εύλογα ανέμενε ότι θα εισπράξει τα ποσά αυτά. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, τα ενέγραφε στον προϋπολογισμό (για το 2016 είχαν εγγραφεί 1,691 δισ.), ενώ και η ίδια η Κομισιόν που έχει και την αυστηρή εποπτεία του προϋπολογισμού, είχε εισηγηθεί εγγράφως προς το Eurogroup του Μαΐου, όπως αποκαλύφθηκε (Καθημερινή, 10/5/2016) να αποδοθούν στην Ελλάδα τα χρήματα αυτά, υπολογίζοντάς τα μάλιστα, γύρω στα 8 δισ., δηλαδή, όσο τρεις ΕΝΦΙΑ!

Δυστυχώς για την Ελλάδα, στο Eurogroup στις 25/5/2016 οι υπουργοί Οικονομικών απέρριψαν την πρόταση της Κομισιόν, αρνούμενοι να επιστρέψουν στην Ελλάδα τα κέρδη των ομολόγων από τα 3 τελευταία έτη, αφού τα χρήματα αυτά είχαν “ζεστάνει” καλά στα χρηματοκιβώτιά τους. Το γεγονός αυτό, η ελληνική κυβέρνηση το απέκρυψε από τον ελληνικό λαό, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τα χρήματα αυτά θα μας αποδοθούν αναδρομικά από το 2018 και μετά.

 Το τεράστιο αυτό ποσό όμως, δυστυχώς χάθηκε για τον ελληνικό λαό, με την υπογραφή ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Καλούμε την κυβέρνηση να διαφωτίσει πλήρως για το τι συνέβη και πόσα ακριβώς χρήματα χάθηκαν μέχρι τον Μάιο του 2016.

Την καλούμε επίσης να ενημερώσει για το τι ακριβώς σημαίνει η συμφωνία στο Eurogroup τον Μάιο του 2016, με την οποία προβλέπεται η μεταφορά των κερδών από το 2017 σε ειδικό λογαριασμό του ESM και πώς φτάσαμε από τις αποφάσεις του Eurogroupτο 2012, αλλά και την πιο πρόσφατη πρόταση της Κομισιόν, σε αυτό το σημείο.

 Την καλούμε τέλος, να απαιτήσει από τους θεσμούς την άμεση απόδοση των κερδών αυτών στο Ελληνικό Δημόσιο, όπως είχε δεσμευθεί το Eurogroup τον Νοέμβριο του 2012».

H πλήρης απάντηση του Πιέρ Μοσκοβισί στον Νίκο Χουντή έχει ως εξής:
«Τον Νοέμβριο του 2012 η Ευρωομάδα συμφώνησε ατύπως να μεταφερθούν στην Ελλάδα ποσά ισοδύναμα με τα κέρδη των εθνικών κεντρικών τραπεζών από ελληνικά ομόλογα, υπό την προϋπόθεση της «αυστηρής εφαρμογής από τη χώρα των συμφωνηθέντων μεταρρυθμιστικών μέτρων κατά την περίοδο του προγράμματος.» Τα κράτη μέλη συμφώνησαν ότι τα εν λόγω ποσά «θα εκταμιευθούν στο πλαίσιο της επόμενης επιτυχούς επανεξέτασης μετά το τέλος του δεύτερου τριμήνου, δηλαδή στο πλαίσιο της πρώτης εκταμίευσης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ) μετά την 1η Ιουλίου». Κατά συνέπεια, τα κράτη μέλη μετέφεραν στην Ελλάδα κέρδη ύψους 2 δισ. EUR από το πρόγραμμα για τις αγορές τίτλων (SMP) το 2013.

Δεν υπήρξε επιτυχής επανεξέταση που να ολοκληρώθηκε μετά την 1η Ιουλίου 2014 και μέχρι τη λήξη του προγράμματος του ΕΤΧΣ στις 30 Ιουνίου 2015, όταν έληξαν όλες οι σχετικές με το πρόγραμμα διευθετήσεις . Ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν εκκρεμείς πολιτικές δεσμεύσεις των κρατών μελών για εκταμίευση ποσών ισοδύναμων των κερδών από τη συμφωνία για τα καθαρά χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία (ANFA) και το SMP στην Ελλάδα αφότου εξέπνευσε το πρόγραμμα του ΕΤΧΣ.

Στις 25 Μαΐου 2016, η Ευρωομάδα εξέφρασε την προσδοκία να εφαρμοστεί πιθανή δέσμη μέτρων μετά την επιτυχή εφαρμογή του νεοπαγούς προγράμματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ). Τα εν λόγω μέτρα θα «εφαρμόζονταν εάν από την επικαιροποιημένη ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους από τους θεσμούς, στο τέλος του προγράμματος, προκύπτει ότι είναι αναγκαία για να επιτευχθεί ο συμφωνηθείς στόχος των ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών (GFN), υπό την προϋπόθεση θετικής αξιολόγησης της υλοποίησης του προγράμματος από τους θεσμούς και την Ευρωομάδα.» Ένα από τα εν λόγω μέτρα ήταν η επαναφορά της μεταφοράς των κερδών ANFA και SMP στην Ελλάδα (από το οικονομικό έτος 2017) ώστε να λειτουργήσει ως εσωτερικό αποθεματικό ασφαλείας του ΕΜΣ προκειμένου να μειωθούν οι μελλοντικές ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες».