Αποχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά οι αλληλέγγυοι γιατροί



Σε συνέχεια της απόφασης της συνέλευσης των αλληλέγγυων της πέτρινης αποθήκης, και οι Αλληλέγγυοι Λειτουργοί Υγείας (ΑΛΥ) δηλώνουμε την αποχώρηση μας από το λιμάνι του Πειραιά.

Αυτό δεν σημαίνει ούτε ότι σταματάμε την δράση μας, ούτε ότι διαλυόμαστε. Αντίθετα ανασυγκροτούμαστε για να συνεχίσουμε το έργο που ξεκινήσαμε πάντα ανεξάρτητα, ακηδεμόνευτα με άξονες την αυτοοργάνωση και την αλληλεγγύη.

Έχοντας εξετάσει πάνω από 600 νυχτερινά περιστατικά τις τελευταίες εβδομάδες και έχοντας στείλει μόνο έναν μικρό αριθμό στα νοσοκομεία για περαιτέρω διερεύνηση στα εφημερεύοντα νοσοκομεία θεωρούμε ότι φέραμε στο ακέραιο και εις πέρας το έργο που μας αναλογούσε, και όχι μόνο, με ιδιαίτερη επιτυχία.

 Στον χώρο του λιμανιού έδρασαν δυο διαφορετικά και διακριτά παραδείγματα τρόπου οργάνωσης και αντίληψης, όσον αφορά την υγεία, την περίθαλψη και όχι μόνο. Αυτό της ανάθεσης, όπου κρατικοί θεσμοί, ΜΚΟ και λοιποί φορείς που ενώ είχαν και την υλικοτεχνική υποδομή αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό, είτε απλά έκαναν το «καθήκον» τους εργαλειακά ώρες γραφείου, είτε απλά αδιαφόρησαν και απουσίαζαν ή δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στην πράξη λόγο της γραφειοκρατικής τους αδυναμίας. Από την άλλη είχαμε το παράδειγμα της αυτοοργάνωσης. 

Η ΑΛΥ έδρασε διακριτά εντός αυτού. 

Με ελάχιστα μέσα, υλικοτεχνική υποδομή και λιγοστό αλλά σε καμία περίπτωση αδιάφορο αλληλέγγυο ανθρώπινο δυναμικό, καταφέραμε να στήσουμε γρήγορα, ένα αποτελεσματικό και συνάμα ζεστό ιατρείο εντός του τροχόσπιτου που μας παραχωρήθηκε στην πέτρινη αποθήκη και να καλύψουμε τις βραδινές ώρες όλο το λιμάνι δηλαδή πάνω από 5000 ανθρώπους, χωρίς ωράριο και χωρίς καμία άλλη ανταμοιβή πέρα από το ευχαριστώ που εισπράξαμε από όλους όσους βοηθήσαμε.

 Σε αυτό βοήθησαν έλληνες και ξένοι λειτουργοί υγείας, μεταφραστές και αλληλέγγυος κόσμος που μας στήριξε σε ότι χρειαστήκαμε από την πρώτη στιγμή.

Το εγχείρημα των ΑΛΥ που είναι μια Αυτοοργανωμένη Συλλογικότητα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, αποτέλεσε ένα διακριτό σημείο αναφοράς που έβαζε πάντα τους θεσμούς προ των ευθυνών τους, ενώ δεν φοβήθηκε πότε να πει τα κακώς κείμενα, αλλά ούτε και αρνήθηκε να βοηθήσει και να συνεργαστεί με τους συναδέλφους στα άλλα ιατρεία του λιμανιού έστω και αν αυτά ήταν κρατικά εποπτευόμενα.

 Φυσικά όλη αυτή η δράση και η αναγνώριση τόσο από τους πρόσφυγες αλλά όσο και από τους αλληλέγγυους και εθελοντές του λιμανιού δεν άρεσε στους παράγοντες που ήθελαν να ελέγχουν και να κηδεμονεύουν τις προσπάθειες ενσωματώνοντας την αλληλεγγύη κάτω από τον κρατικό μανδύα υπό το ιδεολόγημα της νομιμότητας. 

Αφού δεν κατάφεραν να μας δελεάσουν και να μας ενσωματώσουν, στην συνέχεια άρχισαν να μας συκοφαντούν, να μας διαβάλουν και να μας απειλούν. Και όταν δεν έφτασαν αυτά, να μας σαμποτάρουν αρπάζοντας φαρμακευτικό υλικό ή να μας κλέψουν ιατρικό εξοπλισμό μέσα από το κλειδωμένο τροχόσπιτο. Φυσικά τίποτα από τα παραπάνω δεν μπόρεσε να μας λυγίσει μιας και τα έργα μας ήταν και παραμένουν δυνατότερα από τα λόγια τους.

Με την παρουσία μας οι ΑΛΥ δείξαμε όχι μόνο ότι η αυτοοργάνωση στον χώρο της πρωτοβάθμιας φροντίδας είναι δυνατή, αλλά και ότι μπορεί να είναι και αποτελεσματικότερη. 

Με μια ολοκληρωμένη και απαρτιωτική μεθοδολογία, προσεγγίσαμε τους ανθρώπους συνολικά ως ΒιοΨυχοΚοινωνικές οντότητες, πέρα από το βιολογικό των συμπτωμάτων προσπαθήσαμε να απαλύνουμε και το ψυχικό τραύμα, ενώ στον κοινωνικό τομέα ενδυναμώσαμε την σχέση εμπιστοσύνης δημιουργώντας αίσθημα κοινότητας.

 Καταφέραμε να δουλέψουμε διεπιστημονικά και ισότιμα μεταξύ μας, ιατροί, νοσηλευτές, μαίες φαρμακοποιοί κοκ, σπάζοντας όσο ήταν αυτό δυνατό το κατεστημένο ιατροκεντρικό μοντέλο. 

Δουλέψαμε αποτελεσματικά αναδεικνύοντας ότι ακόμα και χωρίς πόρους ή υλικά μικρές ομάδες με πάθος μπορούν να κάνουν πράγματα που σε αυτές τις κλίμακες φαντάζουν αδιανόητα.

Με βάση τα παραπάνω αποχωρούμε από το λιμάνι αφήνοντας μια ισχυρή παρακαταθήκη και μια διαβεβαίωση ότι τίποτα δεν τελείωσε. Φέρουμε έναν άλλο κόσμο στην καρδιά, χωρίς πολέμους & σύνορα με αλληλεγγύη και ελευθερία. Αυτόν τον κόσμο τον θέλουμε, μπορούμε να τον φτιάξουμε χωρίς ενδιάμεσους, το κάνουμε πράξη, ώστε ιατρεία για τους πρόσφυγες να μην χρειάζονται να υπάρξουν ξανά. Ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι να τα καταφέρουμε.

26/4/2016

Αλληλέγγυοι Λειτουργοί Υγείας

Email: leitourgoi.ugeiasolidarity@gmail.com
Τηλέφωνο: 698 9746726

Τα τσάκισε τα διαπλεκόμενα ο ΣΥΡΙΖΑ



Καταργεί το αγγελιόσημο, τον κεντρικό πόρο του Ταμείου των δημοσιογράφων το οποίο επιβάρυνε τους εργοδότες, και ενώ μέχρι σήμερα το Ταμείο τους δεν έπαιρνε καμιά  χρηματοδότηση από το Κράτος, τώρα το Δημόσιο καλείται να πληρώσει το βασικό μέρος της σύνταξης των ασφαλισμένων και συνταξιούχων του Ταμείου με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού.

Υποκύπτουν σε αφορολόγητο 8.182 ευρώ για να κλείσουν άρον-άρον η συμφωνία!



Του Γιώργου Παλαιτσάκη
 Χαράτσια έως και 300 ευρώ το χρόνο για εργαζόμενους και συνταξιούχους με μηνιαίες αποδοχές από 585 έως και 795 ευρώ (οι οποίοι σήμερα είναι αφορολόγητοι) προκύπτουν με τη νέα κυβερνητική υποχώρηση - Ποιοι μισθωτοί και συνταξιούχοι επιβαρύνονται με επιπλέον φόρους - Αναλυτικά παραδείγματα. 

Κλιμάκωση του αφορολογήτου ορίου των μισθωτών και των συνταξιούχων από τα 8.182 έως τα 9.090 ευρώ ανάλογα με την οικογενειακή τους κατάσταση προβλέπει η νέα πρόταση που κατάθεσε η κυβέρνηση στο «κουαρτέτο» των θεσμών σε μία απέλπιδα προσπάθεια να τους πείσει να κλείσουν τη συμφωνία! Η πρόταση αυτή συνεπάγεται μείωση του αφορολογήτου ορίου από τα 9.545 στα 8.182 ευρώ για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους χωρίς προστατευόμενα τέκνα και στα 8.637 ευρώ για τους μισθωτούς με 1 προστατευόμενο τέκνο. 

Ουσιαστικά, με την νέα αυτή υποχώρηση, η κυβέρνηση ξεχνά την «κόκκινη γραμμή» για «αφορολόγητο άνω των 9.000 ευρώ», καθώς στη συντριπτική τους πλειονότητα πλέον οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι με ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.182 ευρώ θα πληρώνουν φόρο, όπως είχαν απαιτήσει οι εκπρόσωποι των δανειστών με τα προσχέδια του κειμένου του νέου Μνημονίου τα οποία είχαν στείλει μέσω e-mail στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών πριν από περίπου 2 εβδομάδες. 

Η κυβέρνηση αποδέχθηκε τελικά να επιβάλει φόρο σε εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα που λαμβάνουν κάθε μήνα μισθούς της τάξεως των 585 έως 682 ευρώ και δεν έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις ή βαρύνονται με 1 παιδί, καθώς επίσης και σε δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους χωρίς παιδιά ή με 1 παιδί που λαμβάνουν μηνιαίως από 682 έως 795 ευρώ. Αποφάσισε, επίσης, να επιβαρύνει με σημαντικές αυξήσεις φόρων τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα που λαμβάνουν μηνιαίως άνω των 682 ευρώ και των δημοσίων υπαλλήλων και συνταξιούχων που λαμβάνουν κάθε μήνα πάνω από 795 ευρώ.





Ενδεικτικά, με τη νέα κυβερνητική πρόταση: 

α) Όσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι χωρίς προστατευόμενα τέκνα έχουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.182 ευρώ και μέχρι 9.545 ευρώ θα υποχρεώνονται να καταβάλλουν φόρο εισοδήματος έως και 300 ευρώ το χρόνο! 

β) Όσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι χωρίς προστατευόμενα τέκνα έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 9.545 ευρώ και μέχρι 18.000 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρο εισοδήματος 300 ευρώ το χρόνο. 

γ) Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι χωρίς παιδιά με ετήσιες αποδοχές πάνω από 18.000 ευρώ και μέχρι 27.000 ευρώ θα υποστούν πρόσθετες επιβαρύνσεις με επιπλέον φόρο εισοδήματος από 80 έως 400 ευρώ το χρόνο. 

δ) Όσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι χωρίς παιδιά έχουν ετήσιες αποδοχές πάνω από 27.000 και μέχρι 54.000 ευρώ θα ωφεληθούν με μειώσεις από 20 έως και 580 ευρώ το χρόνο στο φόρο εισοδήματος.

ε) Οι μισθωτοί με ετήσιες αποδοχές άνω των 54.000 ευρώ θα υποστούν πρόσθετες επιβαρύνσεις στον ετήσιο φόρο εισοδήματος που θα είναι μεγαλύτερες όσο υψηλότερο των 54.000 ευρώ είναι το ετήσιο εισόδημα. 

Με βάση τη νέα κυβερνητική πρόταση, η ετήσια έκπτωση φόρου, η οποία ανέρχεται σήμερα στα 2.100 ευρώ για όλους ανεξαιρέτως τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, μειώνεται: 

- στα 1.800 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους δεν έχουν προστατευόμενα τέκνα - 

στα 1.900 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους έχουν 1 προστατευόμενο τέκνο - 

στα 2.000 ευρώ (όπως ήδη προβλέπει το κατατεθέν στη Βουλή φορολογικό νομοσχέδιο) για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους βαρύνονται με 2 ή περισσότερα τέκνα. 

Έτσι, το αφορολόγητο όριο, το οποίο προκύπτει έμμεσα, με την αφαίρεση της έκπτωσης φόρου από τον φόρο που αναλογεί με βάση τη φορολογική κλίμακα, θα μειωθεί από τα 9.545 ευρώ στα 8.182 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους δεν έχουν προστατευόμενα τέκνα, στα 8.637 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους έχουν 1 προστατευόμενο τέκνο και στα 9.090 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους έχουν 2 ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα.

 Οι νέες αυτές αλλαγές αναμένεται να ενσωματωθούν στο κείμενο του φορολογικού νομοσχεδίου που έχει κατατεθεί ήδη στη Βουλή.

 Πιο αναλυτικά, με τα νεώτερα σχέδια της κυβέρνησης για την αναμόρφωση της φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων προβλέπονται τα εξής: 

1) Αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος μισθωτών, συνταξιούχων, αγροτών και αυτοαπασχολουμένων: Θα εφαρμόζεται μία φορολογική κλίμακα ίδια και ενιαία για όλες τις κατηγορίες εισοδημάτων από μισθούς, συντάξεις, αγροτικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες.
 Δηλαδή όλα τα εισοδήματα από αυτές τις πηγές θα πάψουν να φορολογούνται αυτοτελώς, με ξεχωριστές κλίμακες, και θα φορολογούνται αθροιστικά με μια ενιαία κλίμακα. 
Στη νέα αυτή κλίμακα, ο κατώτατος συντελεστής φόρου θα ανέρχεται στο 22% και θα επιβάλλεται μέχρι το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 20.000 ευρώ. Πάνω από το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 20.000 ευρώ και μέχρι τα 30.000 ευρώ θα επιβάλλεται συντελεστής φόρου 29%, ενώ πάνω από τα 30.000 και μέχρι τα 40.000 ευρώ θα επιβάλλεται συντελεστής φόρου 37%. Για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος άνω των 40.000 ευρώ προβλέπεται συντελεστής φόρου 45%. 

Ειδικά για τα εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις και αγροτικές δραστηριότητες θα προβλέπεται έκπτωση φόρου: 

- ίση με το φόρο που αναλογεί, για φορολογούμενους με 2 ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα και ετήσια εισοδήματα μέχρι 9.090 ευρώ 

- ίση με το φόρο που αναλογεί, για φορολογούμενους με 1 προστατευόμενο τέκνο και ετήσια εισοδήματα μέχρι 8.637 ευρώ 

- ίση με το φόρο που αναλογεί, για φορολογούμενους χωρίς προστατευόμενα τέκνα και ετήσια εισοδήματα μέχρι 8.182 ευρώ - 

2.000 ευρώ για φορολογούμενους με 2 ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα και ετήσια εισοδήματα από 9.091 έως 20.000 ευρώ. Για όσους φορολογούμενους με 2 ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ, η έκπτωση θα μειώνεται κατά το 1% του πέραν των 20.000 ευρώ τμήματος του ετησίου εισοδήματος 

- 1.900 ευρώ για φορολογούμενους με 1 προστατευόμενο τέκνο και ετήσια εισοδήματα από 8.637 έως 19.000 ευρώ. Για όσους φορολογούμενους με 1 προστατευόμενο τέκνο έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 19.000 ευρώ, η έκπτωση θα μειώνεται κατά το 1% του πέραν των 19.000 ευρώ τμήματος του ετησίου εισοδήματος

 - 1.800 ευρώ για φορολογούμενους χωρίς προστατευόμενα τέκνα και ετήσια εισοδήματα από 8.182 έως 18.000 ευρώ. Για όσους φορολογούμενους χωρίς προστατευόμενα τέκνα έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 18.000 ευρώ, η έκπτωση θα μειώνεται κατά το 1% του πέραν των 18.000 ευρώ τμήματος του ετησίου εισοδήματος.

 2) Αλλαγές στον υπολογισμό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Με την ισχύουσα σήμερα κλίμακα, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης επιβάλλεται σε όλο το ετήσιο εισόδημα με έναν συντελεστή που διαμορφώνεται ως εξής:

 - 0,7% για ετήσια εισοδήματα από 12.001 έως 20.000 ευρώ 

- 1,4% για ετήσια εισοδήματα από 20.001 έως 30.000 ευρώ

 - 2% για ετήσια εισοδήματα από 30.001 έως 50.000 ευρώ 

- 4% για ετήσια εισοδήματα από 50.001 έως 100.000 ευρώ 

- 6% για ετήσια εισοδήματα από 100.001 έως 500.000 ευρώ

 - 8% για ετήσια εισοδήματα από 500.001 ευρώ και άνω. 

Με τη νέα κλίμακα ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, που προωθεί η κυβέρνηση, θα ισχύουν συντελεστές που θα επιβάλλονται κλιμακωτά ως εξής: 

- 2,2% στο τμήμα ετησίου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 20.000 ευρώ,

 - 5% στο τμήμα ετησίου εισοδήματος από 20.001 ως 30.000 ευρώ,

 - 6,5% στο τμήμα ετησίου εισοδήματος από 30.001 ως 40.000 ευρώ,

 - 7,5% στο τμήμα ετησίου εισοδήματος από 40.001 ως και 65.000 ευρώ, 

- 9% στο τμήμα ετησίου εισοδήματος από 65.001 ως και 220.000 ευρώ και - 10% στο τμήμα ετησίου εισοδήματος από 220.001 ευρώ και πάνω. 

3) Αυξήσεις φόρων στα εισοδήματα από ακίνητα: Στην κλίμακα υπολογισμού του φόρου για τα εισοδήματα από ακίνητα θα επέλθουν οι ακόλουθες αλλαγές: 

α) Αύξηση από το 11% στο 15% του συντελεστή φορολόγησης που επιβάλλεται στο ετήσιο εισόδημα μέχρι το επίπεδο των 12.000 ευρώ.

 β) Αύξηση από το 33% στο 35% του συντελεστή φορολόγησης που επιβαρύνει το κλιμάκιο ετησίου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 35.000 ευρώ.

 γ) Αύξηση από το 33% στο 45% του συντελεστή φορολόγησης για το τμήμα ετησίου εισοδήματος πάνω από τα 35.000 ευρώ.

www.dikaiologitika.gr

Φίμωση της ερευνητικής δημοσιογραφίας από τις πολυεθνικές




Ονομάζεται «οδηγία για την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών (εμπορικών απορρήτων) κατά της παράνομης απόκτησης, χρήσης και αποκάλυψή τους,Directive on the protection of undisclosed know-how and business information (trade secrets) against their unlawful acquisition, use and disclosure», εν συντομία «Trade Secrets Protection», «οδηγία για την προστασία του επιχειρηματικού απόρρητου» και πριν από δέκα ημέρες εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία (77% των ψήφων υπέρ) από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
 
Με πρώτη ματιά μοιάζει με ένα νομικό μέσο που παραχωρείται στις επιχειρήσεις για να προστατεύσουν τον εαυτό τους από την οικονομική και βιομηχανική κατασκοπεία. Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι παρά ένα ακόμα εμπόδιο, διόλου ασήμαντο, ώστε να υποχρεωθούν να κλείσουν οριστικά τα στόματά τους και οι ελάχιστοι εναπομείναντες ερευνητές δημοσιογράφοι που συνεχίζουν να υπάρχουν στη χώρα μας και στην Ευρώπη.

Όλη η ουσία της οδηγίας περιστρέφεται γύρω από την έννοια του «δημοσίου συμφέροντος». Η οδηγία αποκλείει κάθε πληροφορία που μπορεί να αφορά το δημόσιο συμφέρον, από το πεδίο εφαρμογής της. Το ζήτημα, όμως,είναι ότι δεν ορίζεται συγκεκριμένα τι είναι δημόσιο συμφέρον. 

Ένα κενό, ή αν θέλετε ένα δύσκολο εγχείρημα για το οποίο θα πρέπει να αποφασίσουν τα δικαστήρια, και το οποίο πρακτικά θα υποχρεώσει τους δημοσιογράφους να ακολουθήσουν την μακριά, επικίνδυνη και κουραστική δικαστική οδό και ασφαλώς ένας αποτρεπτικός παράγοντας, για να μην ασχοληθούν με θέματα που έχουν σχέση με την παραγωγή και τη διαχείριση των πληροφοριών οι οποίες, όταν βρίσκονται στα χέρια των πολυεθνικών (και όχι των μικρών επιχειρήσεων, όπως χλευαστικά τονίζεται στην οδηγία),έχουν να κάνουν με δισ. ευρώ και εκ των πραγμάτων, το δημόσιο συμφέρον, λόγω του ιδιαίτερου βάρους των εμπλεκόμενων δυνάμεων.
 
«Δεν είναι δυνατό να προστατεύεται το επιχειρηματικό απόρρητο όταν η αποκάλυψη ενός επιχειρηματικού μυστικού εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον - γράφει ο Claudia Vago στο www.nonconimieisoldi.org - στο βαθμό που δίνει τη δυνατότητα να αποκαλυφθεί ένα επαγγελματικό λάθος, ή άλλα λάθη ή παράνομες δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με το απόρρητο. Το πρόβλημα είναι ότι η οδηγία δεν ορίζει με σαφήνεια ούτε τι είναι δημόσιο συμφέρον, ούτε τη συνάφεια, τη σύνδεση μεταξύ του αποκαλυπτόμενου απόρρητου και του λάθους ή την παράνομη δραστηριότητα.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση των Panama papers πολλές υπεράκτιες εταιρείες που εμφανίζονται στα δημοσιευμένα έγγραφα της έρευνας δεν έχουν διαπράξει παράνομες πράξεις, οπότε, χάρη στη νέα οδηγία θα μπορούσαν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη, και να φιμώσουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ή να απαιτήσουν από τις πηγές πληροφορίες και από τους δημοσιογράφων που τις διάδωσαν εκατομμύρια, αν όχι δισεκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση».
 
Στη Γαλλία η Elise Lucet, ερευνήτρια δημοσιογράφος, επικεφαλής της "Cash Investigation", ήταν  αυτή που σήμανε το καμπανάκι κινδύνου.
 Πριν λίγους μήνες είχε αποστείλει μια αναφορά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όπου κατήγγειλε τις βλαβερές συνέπειες αυτού της οδηγίας κανονισμού και ζητούσε την απόσυρσή της.
Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 400.000 υπογραφές. Μεταξύ αυτών και πολλών γάλλων ερευνητών δημοσιογράφων όπως ο γνωστός Edwy Plenel της ειδησεογραφικής ιστοσελίδας Mediapart, πληροφοριοδότες του διαμετρήματος του Hervé Falciani, ευρωβουλευτών όπως η πρώην δικαστικός Eva Joly και μη κυβερνητικών οργανώσεων όπως οι Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα.
 
Τώρα, τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ έχουν δύο χρόνια για να εισάγουν την οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο, και, με δεδομένη την έλλειψη σαφήνειας, κάποιοι σίγουρα θα μπουν στον πειρασμό να το χρησιμοποιήσουν για να καταπνίξουν ερευνητικές προσπάθειες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την οικονομική εξουσία ή / και την πολιτική.

Το BBC πήρε συνέντευξη από τον εισηγητή της οδηγίας, τη Γαλλιδα Constance Le Grip, για τους κινδύνους που διατρέχουν οι δημοσιογράφοι και  οι πληροφοριοδότες που αποκαλύπτουν επιχειρηματικά μυστικά. 
Στην ερώτηση: «Θα μπορούσες να διαβεβαιώσεις ότι δεν θα καταδικαστεί κανείς εξαιτίας αυτής της οδηγίας ;», η Le Grip, απάντησε: «Εγώ,δεν είμαι δικαστής».
 
Οι πραγματικοί δημοσιογράφοι και ένας μεγάλος αριθμός πολιτών που δεν περιορίζονται σε πληροφορίες copy-paste (αντιγραφή / επικόλληση) των δελτίων τύπου των επιχειρήσεων, επειδή πιστεύουν, όπως είπε ο Τζορτζ Όργουελ ότι «δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτό που οι άλλοι δεν θα ήθελαν να δουν να δημοσιεύεται.Όλα τα άλλα είναι δημόσιες σχέσεις» έχουν κάθε λόγο να κινητοποιούνται ενάντια σ’ αυτή την οδηγία που περιορίζει τις ελευθερίες στις χώρες τους.
 
Την οδηγία καταψήφισαν  μόνο οι βουλευτές της GUE, της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και των Πράσινων. Απείχαν οι ευρωβουλευτές του M5S.